India/Mumbai

Mumbai

Wow wat een land is dit zeg. Echt heel heftig. In het vliegtuig naar Mumbai rook het al gek, maar in Mumbai ruikt het soms heel lekker en dan moet je weer bijna kokhalzen van de stank. Vooral in de krottewijken die je hier veel hebt.
We kwamen s'nachts aan en namen een taxi van vliegveld naar een bepaalde wijk. Overal lagen mensen op de stoep te slapen. Hele families.
De volgende dag zijn we door de stad gelopen en wat is het hier druk en gek. Heel veel zwervers en ook overdag slapen er wat mensen op de stoep. Sommige zien er redelijk OK uit en sommige zijn bijna dood. Eentje was zelfs dood. Hij lag daar en had alleen een soort onderbroek aan die onder de schijt zat. Verder had hij allemaal vliegen in zn gezicht. Ik liep verder, kon het niet aanzien, maar Theo ging kijken of ie echt dood was en hij ademde niet meer. We spraken de mensen aan die er ook langsliepen, maar die zeiden alleen dat hij dood was en de politie er wel voor zou zorgen. Aan de overkant stonden 2 politieagenten en we zijn erheen gegaan om het te zeggen. Ze zeiden dat ze er zo wel even naar zouden kijken en vroegen waar we vandaan kwamen. Ok dan. …………
Maar goed, als je verder kijkt dan de armoede en de drukte is Mumbai een mooie en heftige stad. S'avonds een biertje gedaan want Theo was bijna jarig…… S'nachts terug naar hotel en s'nachts loopt men op straat omdat de stoep een slaapplaats is geworden. Man en vrouw aan de buitenkant, kinderen aan de binnenkant.
De volgende dag zijn we naar Taj mahal palace and tower gegaan om Theos 31ste verjaardag te vieren. Wat een mooi hotel is dit zeg. Fijn in het zwembad gelegen en s'avonds daar ook echt superlekker indisch gegeten met weer eens een wijntje. Geef je op een dag een paar honderd euro uit terwijl een paar meter verder mensen lopen te creperen…………..
Verder heeft Theo z'n haar er helemaal af. Hij trok het niet meer met die hitte. Gemillimeterd. Met 3dagen baard staat het wel cool.

Kristina Kristinova

mag misschien niet, maar ik vind het heel grappig, hoe dat zo geschreven is. hihihi.