Vietnam

We zijn meteen naar Cat ba in Halong bay gegaan met de bus, boot, bus want we hadden zin in strand.....Maar het was te koud om te zwemmen.. Jammer jammer jammer.

Maar goed, het is wel echt heeeeel mooi daar met allemaal kalksteenrotsen en blauw water. Eerste dag niks gedaan, want Theo was weer ziek................Dit keer koorts.

Volgende dag was ie gelukkig weer beter en hebben we scooterje gehuurd en zijn beetje rond het eiland gereden. Verder zijn we de dagen erna gaan kanoen, hebben we een trekking gedaan waar we 2 nederlanders uit Rotterdam en 2 duitsers hebben ontmoet met wie we heel veel zijn omgegaan, zijn we een dag gaan varen, in een grot geweest en hebben we heel veel vis, krab, garnalen en andere zeedieren gegeten. Het eten is hier in Vietnam ook weer heel erg lekker, alleen vinden we de vietnamezen niet zo vriendelijk. Ze proberen je aan alle kanten op te lichten. Verder is het hier een stuk toeristischer dan in de andere landen waar we tot nu toe geweest zijn en hebben we tot nu toe veel bewolking en regen gehad.

Na Halong bay waar we dus ook kerst hadden gevierd zijn we naar Hanoi gegaan, want daar wouden we nieuwjaar vieren. Nou eerst zijn we dus me zn tweeen bier gaan drinken op straat . Daar zit je dan op krukjes op de stoep en drink je hele lekkere tapbiertjes voor 20 cent de stuk. Om 12 uur zijn we naar ‘de dam van Hanoi' gegaan om af te tellen. Dus wij trekken om 12 uur een fles champagne open en zijn blij met nog wat andere westerse mensen. Maar die Vietnamezen verroerden geen spier. Heel apart volkje. Voorin stonden wel de jongeren te springen en te dansen dus zijn we daarheen gegaan en hebben we met ze staan springen en ik voelde me grooooot tussen al die kleine springende huppelende mensjes. Theo heeft er nog een opgetild en in de lucht gegooid. En lachen dat ze ons vonden......Na een uurtje gingen we een biertje halen en was het afgelopen en iedereen ging naar huis...NEEEE wat is dit ! Toen zijn we op straat gaan zwerven en kwamen we 2 andere rotterdammers tegen met wie we nog tot 4 uur op straat biertjes hebben lopen drinken. Was dus nog wel gezellig.

Verder in Hanoi nog naar een waterpuppetryshow geweest. Moet je zien, is echt heel grappig. Er is vast wel iets te vinden op Youtube.

Na een 24-urige busrit (gelukkig wel een slaapbus) kwamen we aan in Hoi An. Dit is een dorpje date er nog zo uit ziet als 150 jaar geleden dus overal oude huizen en brug. Hier kun je ook heel goedkoop kleren op maat laten maken en dat hebben we dus gedaan. Theo een pak en gympen. Ik 2 jurken, een jas en 2 broeken. En alles is op zich best mooi geworden. Vooral theos pak. En hier kwamen we dus ook weer die duitsers en nederlanders weer tegen uit Halong bay en hebben we iets met ze gedronken. Verder veel en lekker gegeten (heel veel krab).

Na Hoi An zijn we naar HO Chi minh city (Saigon) gegaan. Hier ook weer 22 uur in de bus gezeten. Die bus schiet niet op en we beseffen eigelijk nu hoe fijn die motor was, want dan ben je niet zo afhankelijk van de busroutes. In nieuw zeeland gaan we gelukkig met een camper en in Indonesie misschien 2 scooterjes kopen ?

In Saigon kwamen we die nederlanders weer tegen, maar dat wisten we ook wel en hebben we wat gegeten en gedronken. Het is wel grappig dat je hier steeds mensen tegen komt die je ergens anders ook al gezien hebt.

Verder nog naar het oorlogsmuseum geweest en die amerikanen zijn ook echt gestoord. Misschien dat de mensen ook daarom niet zo aardig zijn tegen westerse mensen.

Verder gaan we morgen nog naar Chu chi tunnels en dan door naar de Mekong delta. We hebben de 25ste namelijk een ticket naar Bali geboekt. Mn ouders zijn er dan en dan gaan we 2 weken niks doen en bij het huis hangen.

maaike en michel

Wat een leuk verhaal zeg!echt heel leuk om te lezen..jullie foto's zijn ook super!
Jammer dat jullie er niet bij waren met oud en nieuw..:( hebben jullie wel gemist hoor maar zo te lezen hebben jullie genoeg biertjes kunnen drinken :)
Nou rust maar lkkr uit vanaf de 25e..hebben jullie vast nodig ;)

Liefs van ons

Kasper en Maartje

Hoi hoi!

Leuk om vanuit het koude Nederland weer even wat van het warme Azië te lezen en te zien! Dan krijg je toch best heimwee naar gezellig drankjes drinken in Vietnam ;-)
Waar zitten jullie nu? Al in New Zeeland?
Geniet ervan!
x Kasper en Maartje