Rajasthan naar Nepal

Zo, dat is lang geleden, maar alles gaat goed met ons !!

We zijn inmiddels allang in Nepal en hebben een trekking gedaan van 2 weken en hebben de motortocht dus overleefd. De motor hebben we gelukkig binnen een dag voor dezelfde prijs verkocht als dat we hem gekocht hebben (450 Euro). Gelukkig....

Maar goed waar was ik gebleven. Oja Udaipur. Vanuit Udaipur naar Jodhpur gereden. Hele mooie route met mooie tempel, Heel veel apen onderweg en veel vrouwen met kleurige sari's. In Jodhpur naar een onzettend groot fort geweest (natuurlijk ook van een maharaja). Daar 2 dagen gebleven en doorgereden naar Jaisalmer wat echt het mooiste stuk rijden was tot nu toe. Het was heel rustig en leek een beetje op Afrika, ook omdat we gazelles hebben gezien. Ik ben door de bosjes naar ze toe geslopen en 2 meter voor me waren er 2 aan het vechten met elkaar. Heel mooi. Verder heb ik ook weer een stuk gereden.

In Jaisalmer zijn de mensen echt rete-irritant, maar we hebben 2 dagen een kamelentocht gedaan en dat was wel echt heel gaaf. Samen met Isaac en zn 2 kamelen (Johny Walker en Mr. Rocket) Wat een humor had die Isaac. In de woestijn geslapen en snachts ook een stuk in keiharde draf door de woestijn met die beesten. Pijn aan je reet. Ook kwam er een oude vrouw bij ons in de buurt slapen, want die was alleen. Een soort eenzame zigeunerin die Isaac kende. Het leek wel alsof ze net uit een horrorfilm was ontsnapt. Ze was in de 80 en sliep elke nacht buiten en dat is echt wel koud kan ik je vertellen. S'avonds heeft isaac voor ons gekookt en hebben we beetje met whisky bij het vuur gezeten. Volgende ochtend moesten Theo en ik de kamelen zoeken en halen. Theo kan heel goed kamelendrijven.

Daarna weer verder met de motor. Dode kameel langs de weg gezien. We hadden ook al een dode koe gezien waar de varkens de ingewanden van aan het opeten waren. Lekker. Oja en we hebben ook al heel wat mannen (en kinderen, maar dat is niet zo vies) langs de weg zien schijten. Schaamteloos en eentje had diarree. Maar goed, zo is dat hier nou eenmaal.

Die nacht ergens overnacht en de volgende dag weer verder rijden tot Pushkar. Hier een fijn hostel met zwembad. Ik heb 2 dagen bij het zwembad gezeten en gelezen en niks gedaan. Ik was de drukte en zo even helemaal zat. Daar heeft een aap mijn eten weggepikt. Laatste dag beetje rondgelopen en een bar gezocht. Daar werkte een jochie van 15 en die was al verloofd, maar hij heeft zijn verloofde nog nooit gezien....Er kwamen steeds meer kamelen naar pushkar omdat de camel fair bijna was (heel groot kamelenhandel feest) Het werd dus steeds gezelliger in pushkar, maar we moesten weer verder. Ook was diwali (soort hindu nieuwjaar) dus er was overal vuurwerk en de hele nacht werden er rotjes gegooid.

Volgende dag weer verder met de motor maar het begon keihard te regenen dus ergens in een gehucht gestopt en geslapen. De dag erna naar Ranthambore naar het national park. Wij om half 6 sochtends voor de kaartjes wachten (dat hadden ze gezegd) en na een uur wachten kregen we te horen dat het vol was. Wat een teringzooi !!! We hadden het helemaal gehad.. Dus weer verder richting Agra over een weg met duizenden gaten en zandweg. UIteindelijk op snelweg.

We kwamen in in het donker in de stad Agra aan en het was superdruk. We werden 2 keer licht aangereden en Theo werd helemaal gek...Even stoppen en peuk roken. Denk maar niet dat het makkelijk rijden is hier. India maakt je soms helemaal gek en dan heb je het helemaal gehad met de drukte en de mensen. Volgende dag eerst naar de mechaniker want de koppeling moest afgesteld worden. Daarna naar de Taj mahal geweest (je kent het wel, HET gebouw van India) en het is inderdaad echt heeel mooi. Ik had het niet zo groot verwacht. Daar hebben we de hele dag rondgeslenterd, want hier was het lekker rustig met het park en zo. Daar merkten we dat we eigelijk klaar zijn met India en de grote steden en de motor en dat we echt zin hadden in Nepal en de trekking.

Vanuit Agra zijn we naar Varanasi gereden. Dit was echt een helrit. We hebben er 2 dagen over gedaan. Tijdens een eetstop langs de weg zat er een vrachtwagenchauffeur helemaal in het verband en zn gezicht zat onder het bloed en hij had bloedneus. Hij had de dag ervoor een ongeluk gehad (zn vrachtwagen zat ook behoorlijk in de kreukels). Ik vroeg of ie naar de dokter moest, maar daar was ie al geweest. Hij had ook geen medicijnen gekregen en moest maar gewoon langs de weg genezen. Hij had zo een pijn in zn been, dus hebben we hem maar een paar strippen ibuprofen gegeven. Blij dat hij was !!!De mensen in Agra en Varanasi zijn redelijk aardig, maar in de delen waar het niet toeristisch is dus echt niet. Tot nu toe waren de mensen in India echt wel vriendelijk, maar in de provincie Utar Pradesh lijken het wel zombies. Ook in de rest van India zijn ze soms zombieachtig, maar hier is het echt niet normaal. Mensen komen altijd om ons heen staan en vinden ons intressant en zo. In andere delen zeg je hoi en zeggen ze iets terug of in de provincie gujarat krijg je zelfs thee en zijn ze heel erg open en hebben ze humor etc etc..Hier staan ze in en kring om je heen en kijken ze je op een hele irritante manier aan. Als je hoi (namaste)zegt krijg je geen reactie terug. Als je 'boe' roept ook geen reactie. Ik krijg dan zin om die mensen in hun gezicht te slaan en keihard ‘HALLO' te roepen. Maar goed we moesten dus ergens onderweg overnachten in een shithole. Dit stadje had 5 hotels en in 4 werden we geweigerd omdat we buitenlanders waren !! In eentje mochten we slapen, maar Theo werd eerst ondervraagd of we op dezelfde kamer sliepen en of we getrouwd waren etc. . OK we waren dus getrouwd en mochten voor heel veel geld in een heel ranzig kamertje slapen.

We bleven ook eten in dat hotel want er was verder niks. Er waren allemaal mannen in die ruimte tegen elkaar aan het lullen en zaten ons dan aan te kijken. Er hing een hele nare sfeer. Er was een aardig oud mannetje met Theo aan het praten en die zei tegen Theo in gebrekkig engels 'They are cheating you, they are cheating you'. Daarna kwam er een man naar me toe en zei ‘When something happens tonight, you have to call my labourman'. What the fuck zou er vannacht dan gaan gebeuren ?? We hebben onze spullen gepakt, hebben de helft van het hotel betaald en zijn hem gesmeerd. Ik was echt zo bang inees en de adrenaline stroomde door mn lichaam. Het klinkt misschien zo niet eng, maar het was echt heel arelaxed.

Dus na die dag 9 uur op de motor gezeten te hebben zijn we in het donker verder gereden. Nog 3 uur verder tot de volgende stad Allahabad. Daar kwamen we dus kapot aan bij een hotel (dat zelfs in de lonely planet stond) en die ene gast zei dat er kamers vrij waren. Komt er een andere gast aan en die zegt dat ze vol zijn. Dus ik zeg dat die andere man had gezegd dat er wel kamers vrij zijn. Schreewt ie naar me ' We are full'. Wat een eikel. Ik moest me inhouden om niet helemaal los te gaan. Maar goed, toen naar volgende hotel en daar mochten we, nadat hij zn baas had gebeld voor goedkeuring, dan eindelijk slapen. Jippie.

Volgende dag naar Varanasi. Hier zijn we 4 nachten gebleven en wat een mooie stad is dit. Die sfeer is heel apart. Een van de mooiste steden van India, vind ik. En ja, we hebben ook de lijkenverbranding gezien. Wat ook heel apart is, is dat we onderweg en in de stad gezien hebben hoe lijken op de autos worden vervoerd. Ze zijn wel ingewikkeld in doeken.Zwangere vrouwen en kinderen die zijn overleden, mensen die zijn overleden door een kobrabeet en heiligen worden vanaf een bootje met een steen om hun heen direct de Ganges ingegooid. En in deze rivier loopt iedereen te zwemmen en zich te wassen. Heel apart. Overal zijn savonds ceremonies en kaarsjes. Ook was er vuurwerk. We zijn 2 keer met een bootje de ganges opgegaan. Mooi, mooi,mooi !!! (zie fotos)

Na Varanasi zijn we naar Nepal gereden. Op dit stuk hebben we een hond aangereden. Hij rendde piepend weg dus hij leeft nog en heeft zn benen niet gebroken. Misschien een ribbetje gebroken of zo. We wouden de hond nog zoeken, maar de mensen in het dorp keken ons echt heel boos aan en een man maakte een sla beweging dus zijn we maar snel verder gereden. Verder was het geen probleem om met de motor de grens over te komen. Gelukkig. Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee we waren in NEPAL !!!